24 November, 2009

entah!! aku ni baca buku ke tgk buku je...










Di sebabkan arini hujan suasana sgt sejuk damai je aku rasa...aku pun batalkan sume niat & hasrat nak kluar atau nak buat appointment di luar....

selongkar almari itu ini, sana sini, entah tiba2 mcm semangat nak membaca tu dtg, selongkar la almari yg jadi mini library kat rumah ni, selongkar nak asing2kan mags yg dah lama2 tu , nak bg kt kwn2 atau jual kat lori surat kabar lama tu, sayang nak buang, mungkin ada org lain boleh memanfaatkan ilmu atau info2 dlm mags tu sume wlu pun dah lama...



byk2 buku2 yg jd kesayangan aku dah lama aku tak baca, yg salu aku baca & jd feveret aku La tahzan, kisah bidadari syurga, di atas sejadah cinta, bila cinta bertasbih. yg lain2 tu baca sekali lalu & sekali imbas je, ada yg dah berhabuk rupanya..sbb tak di baca lama sgt....agak2 korg buku2 yg di beli tp tak baca tu ada perasaan merajuk tak ek...???(soklan apa ni ek, aku pun tatau ) he he he....

setakat ni aku tadak la buku psl jutawan2 ni, yang aku tahu le entah dah berapa juta rupiah Indon dah aku belanjakan shopping di Indon, aku tak ingt dah....sbb masa shopping tu salu lupa diri..ha ahaha....aku shopping kat ner pun salu lupa diri,termasuk la shopping kat kedai 2 ringgit...err kat kedai 2 ringgit pun ada jual buku gak...

dah sume member2 yg kuat melanggut kat blog tu citer psl buku yg derang baca, pastu lak ada yg tgh buat karangan citer utk di nobelkan, aku pun nak la share gak psl buku2 yg aku baca ni..kot2 la jadi inspirasi kat member2 yg kuat melanggut dpn pc/lap top tu, jd ilham mendatang, musim2 cuti2 sekolah, musim2 hujan, kan......!!??

petunjuk sepanjang jalan terlalu luas utk di definasi kan, membuka ruang minda yg luas utk memahaminya......


3 comments:

  1. err buku syed qutb tu leh lah pass kan saya ek?

    ReplyDelete
  2. leh je nak by pos ke by hand, klu by hand kena dtg shah alam...he heh he

    ReplyDelete
  3. wokeh!

    30nov-2dis saya meeting kat shah alam.

    ReplyDelete